Primary Advertiser

הגאדג'טים והטכנולוגיות שישפרו לכם את ביצועי הגיימינג

בשיתוף בזק בינלאומי, בשיתוף בזק בינלאומי

12.1.2020 / 15:46

לא משנה כמה היכולות שלכם במשחקים גבוהות, תמיד אפשר יותר. איך? הכירו את האביזרים שיעצימו לכם את חוויית המשחק ויהפכו אתכם לגיימרים טובים יותר

מיליוני שחקנים ברחבי העולם מהווים את קהילת הגיימינג העולמית, בין אם הם עושים זאת עם משחק כדורגל לדוגמת "פיפא", או משחק יריות ומירוצים כמו "GTA". בסופו של דבר, לכל גיימר יש את הנישה שלו, ובעוד שרוב הגיימרים פועלים יחדיו בהרמוניה, בלי קשר לסוג הקונסולה שלהם, רבים עדיין מנהלים מלחמה אם כדאי יותר לשחק על מחשב או על קונסולה אחרת. כמובן שלמחשבים יש כמות אביזרים גדולה בהרבה מזו של הקונסולות, אולם גם להן יש כמות נרחבת של מוצרים בהם ניתן להשתמש על מנת לשפר את חוויית המשחק. וכמובן שעם כמות משחקים כה מגוונת, ישנם אביזרים הפונים לכל נישה אפשרית שרק תוכלו לדמיין. אם חיפשתם אביזר כלשהו, כנראה שמישהו כבר המציא אותו. הנה כמה אביזרים שבעלי קונסולה או מחשב ירצו כדי להעצים באופן משמעותי חוויית המשחק שלהם.

בקר למחשב ולקונסולה

במידה ואתם משחקים על מחשב, האופציה הטובה ביותר שלכם היא כמובן העכבר והמקלדת. ולמרות שאולי במשחקי יריות ובהזזה בסיסית של הדמות זה יספיק לכם, בנסיעה במכונית או בפעולות מורכבות יותר שהמשחק ידרוש מכם לעשות, בקר של קונסולה יכול לאפשר לכם לעשות זאת בקלות יותר. מחשבי windows הוסיפו לאחרונה תמיכה מובנית בבקר האלחוטי של Xbox, שכן גם מערכת ההפעלה וגם הקונסולה מיוצרות על ידי אותה החברה, מיקרוסופט. באמצעות כמה שלבים פשוטים, תוכלו לחבר את הבקר למחשב, ולמעשה להפוך אותו לקונסולה משל עצמו - רק ככל הנראה עם כרטיס גרפי שיספק ביצועים טובים יותר.

למרות זאת, במידה ואתם משתמשים כבר בקונסולה, בטח תתהו איך זה נוגע אליכם, שכן כבר יש לכם בקר המגיע בקופסה. ובכן, תמיד תוכלו להשקיע בכזה טוב יותר, מה שבקלות מעשיר את חוויית הגיימינג ומאפשר לבצע פעולות מורכבות יותר במשחק בצורה אפילו נוחה יותר. החנויות האינטרנטיות שופעות במגוון רחב של בקרים המתאימים לפלייסטיישן, Xbox, מחשב ואפילו לסוויץ' של נינטנדו, המספקים מספר כפתורים גבוה יותר מהבקר הרגיל והתאמה מיוחדת לכל משתמש. ללא ספק מדובר בהמלצה חשובה.

שירות +Gamer

כידוע, משך השיהוי במהלך המשחק נקבע ע"י ציוד הקצה של השחקן (כרטיס מסך, מעבד המחשב, מקלדת, עכבר) וע"י שירות האינטרנט שיש לשחקן. שירות +Gamer של בזק בינלאומי מקצר משמעותית את משך השיהוי עבור השחקן, הודות לניתוב האינטרנט של השחקן ישירות לשרתי המשחק היושבים באירופה. השירות מנתב את השחקן על גבי התוואי מהיר של הכבל התת ימי ודרך צמתים מרכזיות באירופה, בכדי לקצר את טווחי זמן הפעולה בזמן המשחק ולשפר את חווית המשחק. מכיוון שהשירות רשתי הוא משפר את כל המשחקים, גם על גבי המחשב וגם על גבי קונסולות.

השירות מציע גם זמני תגובה (Ping) טובים יותר, כך שלשחקנים יהיה יתרון בולט, גם אם הם רחוקים יותר מהשרת משאר השחקנים בקבוצה היריבה.

רוצים לשפר את חווית הגלישה שלכם? הצטרפו לשירות החדש אל +GAMER

ילד משחק במשחקי מחשב ברשת. ShutterStock
עם כל משחק חדש שיוצא, במיוחד בשנים האחרונות ובמיוחד בשמות הגדולים, כך גם נפח האחסון שהוא צריך עולה/ShutterStock

כונן בנפח גדול יותר

עם כל משחק חדש שיוצא, במיוחד בשנים האחרונות ובמיוחד בשמות הגדולים, כך גם נפח האחסון שהוא צריך עולה. משחק היריות החדש של "Call of Duty", למשל, זקוק לכמעט 130 גיגה של נפח אחסון על מנת לאכלס את כל קבציו. משחק המרוצים "פורצה", כדוגמה נוספת, הוא משחק לאקסבוקס הדורש מעל ל-100 גיגה של נפח אחסון. רוב הקונסולות העכשוויות אמנם מגיעות עם נפח אחסון קבוע ונמוך, המשתנה בהתאם למחיר, כמובן, אולם לאחר כמה שנים, הנפח הזה הופך במהרה לנמוך מאוד. אותו הדבר תקף גם למחשבים ישנים.

לכן, רצוי מאוד שבמקום להתפשר ולמחוק משחקים ישנים במטרה להתקין כאלו חדשים, שידרשו אפילו יותר מקום מהקודמים להם, פשוט החליפו את הכונן הקשיח באחד גדול יותר. חברות מסוימות אף מציעות כוננים המיועדים לגיימינג או קונסולות, שמציעים ביצועים טובים יותר מכוננים אחרים.

מערכת היגוי

משחקי מרוצים כמו "Need For Speed", "Dirt" וכן Project Cars"" הם רק כמה מהפופולריים ביותר בשוק, וכוללים קהל שחקנים שמונה מיליונים. למעשה, מדובר באחת מנישות המשחקים הגדולות והנחשבות ביותר בעולם הגיימינג, כשגם לפלייסטיישן וגם לאקסבוקס יש משחקי מרוצים אקסקלוסיביים בולטים במיוחד. רוב המשחקים הללו מותאמים יותר לקונסולות מאשר למחשב, וזאת בגלל, שכאמור, לנווט רכב במשחקים באמצעות עכבר ומקלדת פשוט לא נוח. לכן, חברות כמו לוג'יטק לדוגמה, מציעות לבעלי קונסולות ומחשבים לרכוש ערכה של הגה, דוושות ואפילו מוט הילוכים, שלא רק מאפשרים לנווט בצורה טובה יותר ברכב, אלא כמעט מדמים באופן מציאותי לחלוטין סימולטור נהיגה. במידה ואתם מתכננים לשחק המון במשחקי מרוצים, מדובר באביזר חובה.

עכבר ומקלדת משודרגים

בדומה לבקרים בקונסולות, הניתנים לשדרוג, גם בגזרת האביזרים למחשב יש היצע רחב במיוחד של מוצרים משלימים כמו עכברים ומקלדות, כשלא מעט מהם מכוונים לגיימרים במיוחד. מה זה למעשה אומר עבורכם? עכברי הגיימינג לרוב מציעים קצב תגובה נמוך יותר, שאומר שברגע שתלחצו על הכפתור, הדמות תבצע את הפעולה הנדרשת. עוד עכברים מציעים קצב DPI גבוה יותר, שמאפשר תזוזה מהירה יותר של העכבר על גבי המסך, מה שתורם הרבה מאוד למשתמשים במשחקי יריות, שצריכים לכוון באופן מהיר. כמו כן, מקלדות ועכברי גיימינג, כמכלול, מציעים כפתורי "מאקרו", אותם ניתן להגדיר באמצעות התוכנה המצורפת לעשות כל דבר שתרצו. לדוגמה, תוכלו להגדיר שאחד הכפתורים ילחץ על מספר כפתורים במקביל על מנת להחליף או להשתמש בנשק בזמן משחק - ובכך לעשות זאת מהר יותר מאשר אם הייתם צריכים ללחוץ על כל אותם הכפתורים בעצמכם.

אביזרי גיימינג. ShutterStock
אביזרי גיימינג/ShutterStock

ג'י סינק ופרי סינק

מסכי מחשב הם גורם נוסף שבולט במיוחד בביצועי הגיימינג ובחוויה הכוללת של השחקנים. מסכים רבים כיום מציעים קצבי ריענון גבוהים יותר, שיחד עם כרטיס גרפי חזק יותר, מסוגלים לספק חוויית משחק חלקה יותר באופן משמעותי. מסכים אחרים מציעים יחס גובה לרוחב שונה לקבלת טווח ראייה רחב יותר במשחקים, או אפילו רזולוציה גבוהה יותר על מנת ליהנות יותר מהפרטים הקטנים. ולמרות כל זאת, טכנולוגיה ספציפית שכדאי מאוד שתשימו לב אליה היא G-Sync של חברת אנבידיה ו-FreeSync של חברת AMD. הטכנולוגיות האלו מאפשרות למסכים להציג את המשחקים בצורה חלקה יותר, בלי אותן ה"קריעות" שיש בין פריים לפריים שיש במסכים רגילים. עד כה, הטכנולוגיה הייתה זמינה אך ורק במסכי מחשב וטלוויזיות מסוימות, אולם כעת היא מגיעה גם להרבה ממסכי הטלוויזיה בשוק. במידה ויש לכם כרטיס גרפי רצוי שתתאימו אותו למסך שתומך בטכנולוגיה זו.

גיימינג הוא עולם מורכב שמחבר בינינו לבין טכנולוגיה כדי ליצור חוויה כיפית. אם תדעו להתאים את הגאדג'טים והטכנולוגיות למחשבים ולקונסולות תוכלו להתקדם ולהתפתח בתוך המשחקים. פשוט תיהנו יותר וזה כל העניין, לא?

רוצים לשפר את חווית הגלישה שלכם? הצטרפו לשירות החדש אל +GAMER

בשיתוף בזק בינלאומי, בשיתוף בזק בינלאומי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully