Primary Advertiser

תפסיקו להתקמפר ושיהיה לכם GG: מילון המונחים של הגיימרים

בשיתוף בזק בינלאומי, בשיתוף בזק בינלאומי

12.1.2020 / 15:23

לגיימרים יש שפה משלהם ואם אתם רוצים להיות בעניינים כדי שתבינו אותה. קבלו את מילון הגיימרים העדכני

אם אי פעם דיברתם עם גיימר כבד, כנראה יצא לכם לשמוע כמה מונחים, ככל הנראה באנגלית, הנשמעים לרוב קצת משונים ולא מוכרים. למעשה, גיימרים פיתחו שפה משלהם, והרבה מאוד משחקים תרמו לכך עם מונחים שהונחו כיסוד לשפה הזו עוד מהמאה הקודמת. במשחקי רשת שמים לב לכך במיוחד, וזאת עקב ריבוי ההשתתפות של שחקנים מרחבי העולם בשיחה, הן באמצעות מיקרופונים והן באמצעות צ'אט משותף המשולב במשחק. מדובר בסוג של שפה משותפת לכל דבר ועניין, ולא רק גיימרים שמו לב לכך. יצרניות המשחקים החלו לשלב את המונחים הללו על מנת לתת קטגוריות למשחקים שלהם. אם אתם רוצים לשחק כמו מקצוענים, הנה כמה מהמונחים שכדאי לכם להכיר.

AFK - מדובר בטרמינולוגיה לשחקן שלא נמצא ליד המקלדת שלו, ועל כן, לא יכול לשחק.

Aimbot (איימבוט) - תוכנה המכוונת באופן אוטומטי ומדויק את הנשק של השחקן לעבר שחקן אחר, וזאת ללא התערבות המשתמש. חברות גיימינג לרוב מגנות את השימוש בכך, שכן זה נותן לשחקנים יתרון על פני אחרים במשחקי יריות.

BOT - דמות הפועלת באמצעות המחשב באופן אוטומטי, ללא כל התערבות של גורם אנושי אחר.

BRB - טרמינולוגיה דומה ל-"AFK" שאומרת "אני מיד חוזר".

Clan (קלאן) - לרוב משתמשים במילה הזו לתאר קבוצה של זרים או חברים שהתאחדו יחדיו כדי לשחק מול קבוצה אחרת.

Camper (קמפר) - מהמילה "קמפינג", הביטוי מתאר שחקן שמתבצר במקום אחד, לרוב כמקום מסתור, על מנת להרוג שחקנים אחרים בהפתעה במידה ויעברו שם. בדומה לאיימבוט, שחקנים אחרים לרוב מגנים התנהגות כזו, אולם בשונה מאיימבוט, היא לא נאכפת על ידי יצרניות המשחקים.

ילד משחק מיינקראפט. ShutterStock
מיינקראפט/ShutterStock

DLC - תוכן שיצרנית המשחקים מאפשרת לשחקנים להוריד בנוסף למשחק הראשי, כמו הרחבות.

FPS - משחק יריות מגוף ראשון (כמו "Call of Duty").

"GG" - רושמים זאת בדרך כלל בסוף מערכה במשחק לשאר השחקנים. קיצור ל-"Good Game" או "משחק טוב", בתרגום לעברית.

Glitch (גליץ') - תקלה טכנית במשחק.

Jitter (ג'יטר) - בעת שליחת חבילות מידע מהמחשב דרך הרשת, ישנה יחידת זמן שנקראת "ג'יטר". אותה יחידת זמן למעשה מודדת את ההפרש בין המידע שנשלח מהמחשב לשרת, שכן לא כל חלקיקי המידע יגיעו לשרת בדיוק באותו הזמן.

רוצים לדבר גיימרית שוטפת? הצטרפו אל +GAMER ותתחילו לשחק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הגאדג'טים והטכנולוגיות שישפרו לכם את ביצועי הגיימינג

בשיתוף בזק בינלאומי
ילד משחק בקונסולה. ShutterStock
קמפר מהמילה "קמפינג", הוא ביטוי שמתאר שחקן שמתבצר במקום אחד, לרוב כמקום מסתור/ShutterStock

K/D - מונח פופולרי במיוחד במשחקי יריות, שאומר את היחס בין מספר הפעמים שדמות הצליחה להרוג דמות אחרת לכמות הפעמים שנהרגה בעצמה.

Latency (זמן השהיה) - פרק הזמן מרגע מתן ההוראה לבצע פקודה כלשהי ועד שהיא מתבצעת. בעולם הגיימינג, ככל שזמן השהייה גבוה יותר, כך פקודה מהמשתמש לוקחת זמן רב יותר לביצוע. לכן, רצוי שעבור משחקים, יהיה חיבור אינטרנטי בעל זמן השהיה נמוך ככל האפשר.

Lag (לאג) - רוב הגיימרים נוטים להאשים את הלאג בחיבור בביצועים הפחות טובים שלהם. לאג, למעשה, הוא העיכוב בתקשורת בין מספר מחשבים לשרת, כך שפקודות או נתונים מגיעים אל מחשב היעד הרבה אחרי הזמן שבו הם נחוצים. במשחקי רשת, הלאג מורגש בעיקר כששרת המשחק רחוק באופן ניכר משחקן מסוים ביחס לשחקן אחר. כתוצאה מכך, כל הפעולות של השחקן הרחוק מגיעות מאוחר יותר מן הפעולות של השחקן הקרוב יותר לשרת, ונוצר חוסר תיאום בין פעולות השחקנים. לדוגמה, שחקן מנסה להגן על עצמו מפני מתקפה של שחקן אחר, אך הודות ללאג, פקודת ההגנה מגיעה לשרת רק אחרי שההתקפה כבר בוצעה.

MMO - משחק אינטרנטי בלבד, המשלב כמות גדולה מאוד של שחקנים.

MMORPG - בדומה למה שהזכרנו מעלה, מדובר במשחק אינטרנטי מרובה משתתפים כשלכל דמות יש תפקיד משלה (כמו "World of Warcraft").

Noob (נוב) - לרוב מתאר שחקן חדש שעדיין לא צבר מספיק ניסיון במשחק.

No Scope (נו סקופ) - מונח המשתמשים בו לתאר פגיעה למוות בשחקן אחר מבלי להשתמש בכוונת הנשק.

Packet Loss (איבוד חבילות מידע) - מקרה בו אחת או יותר מחבילות המידע שנשלחות לשרת מהמחשב, נכשלות להגיע ליעד. איבוד חבילות מידע קורה כשיש עומס על רשת האינטרנט או בעת התנתקות הרשת לחלוטין.

PVP - שחקן נגד שחקן.

Ping (פינג) - מהירות התגובה של השרת עם חיבור האינטרנט של השחקן. יש לכך השפעה גדולה מאוד על היכולת של שחקנים לשחק בצורה טובה ומדויקת. ככל שהפינג גבוה יותר, כך קצב התגובה של השרת נמוך יותר, וביצועי המשחק גרועים יותר.

Rage Quit (רייג' קויט) - מתאר עצירה של המשחק על ידי שחקן שאינו מצליח לבצע את מה שהוטל עליו לעשות. לדוגמה, שחקן שנהרג הרבה פעמים במהלך משחק, יצא ממנו בגלל שהתעצבן.

Sandbox (סנדבוקס) - משחק המאפשר לשחקנים לטייל בחופשיות בעולם שלהם (כמו מיינקראפט או GTA).

Tank (טנק) - דמות או עצם הבולטים בגודלם ובחוזקתם במשחק. לרוב משתמשים בהם על מנת להסיח את דעתו של האויב, שכן הם מסוגלים לספוג כמות גדולה של אש לפני שהם קורסים.

Trolling (טרולינג) - בדומה לפעילות טרולים באינטרנט, מטרתם להכעיס את שאר השחקנים עם הערות פוגעניות ולעיתים הם אף גורמים להכשלת הקבוצה שלהם.

XP (נקודות ניסיון) - נקודות המסמלות את ההתקדמות של דמות מסוימת או השחקן במשחק.

לא משנה אם אתם גיימרים מתחילים או כאלה שכבר צברו ניסיון, את שפת המשחקים אתם בטוח מכירים טוב יותר עכשיו. ואם כבר לשחק באופן מקצועי, שירות +Gamer של בזק בינלאומי מציע לכם שיפורים משמעותיים בחוויית המשחק, על ידי צמצום זמן התגובה מול שרתי המשחק בחו"ל.

רוצים לדבר גיימרית שוטפת? הצטרפו אל +GAMER ותתחילו לשחק

בשיתוף בזק בינלאומי, בשיתוף בזק בינלאומי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully